Dataanalyse
Få styrket din forståelse for online salg og markedsføring!
Om Faget
Du lærer om primære og sekundære indsamlingsmetoder og anvendelse af data, så du kan udvikle din egen praksis til analyser, planlægning og gennemførelse af opgaver i forbindelse med online analyse.
Du lærer at forstå og anvende centrale begreber inden for Analytics i relation til online salg og markedsføring, hvorefter du kan håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til den digitale strategi med udgangspunkt i virksomhedens situation ved brug af data.
Du får viden om:
• Opsætning af Google Analytics og Tag Manager
• Basis og avancerede rapporter
• Upload af tal til Analytics
• Data Studio og databehandling
• Databehandling
Lignende fagmoduler
Sociale medier og indhold
Lær om sociale medier!
Læs mere om fagmoduletSøgemaskineoptimering (SEO)
Anvend data til design af din virksomheds hjemmeside!
Læs mere om fagmoduletSøgemaskiner, markedsføring og annoncering
Opnå maksimal effektudnyttelse i dit online salg og markedsføring!
Læs mere om fagmodulet