Salgsledelse
Bliv rustet til professionelt at tage del i ledelsen af planlægningen og udførelsen af virksomhedens salgsstrategi, salgsbudgetter og salgsprocesser
Om Faget
På faget ’Salgsledelse’ får du grundlæggende viden og indsigt i organisering og ledelse af salget i virksomheden, som du kan bruge i praksis i din virksomhed. Du får en forståelse for de ledelsesmæssige krav og forventninger som sælgere, andre afdelinger og øvrige interessenter stiller til salget og til salgslederens opgaver og roller.
Du bliver også bevidst om din egen rolle som salgsleder og din ledelsesstil. Her får du konkrete værktøjer og principper til, hvordan du kan motivere, fastholde, træne og udvikle den enkelte medarbejder.
Du vil arbejde med flg. emner på faget; Salgsledelse og salgslederens ledelsesstil, Salgslederens rolle og opgaver, Salgets planlægning, opstilling af KPI’er og opfølgning samt Markedspotentiale og strategi
Det kan du, når du er færdig
- Varetage et salgsledelsesansvar i praksis og udvikle egen praksis samt reflektere over egen rolle som
salgsleder - Deltage aktivt i et internt tværorganisatorisk samarbejde om at realisere organisationens mål,
herunder planlægge og varetage ledelse af udarbejdelsen og eksekveringen af virksomhedens
salgsstrategi med tilhørende salgsprocesser - Vurdere og anvende forskellige metoder til salgsopfølgnings- og målstyringssamtaler med såvel
egne sælgere som mellemhandlere - Anvende centrale metoder til motivation og udvikling af salgsorganisationen samt ledelse af
salgsmøder
Lignende fagmoduler
Service
Lær at tilpasse din egen serviceadfærd
Læs mere om fagmoduletStrategisk networking
At arbejde professionelt med sin netværksindsats kan være tidskrævende og svært at måle effekten af.. På faget 'Strategisk networking' lærer du hvordan du og din virksomhed kan arbejde strategisk med professionelle netværk, og hvordan du selv kan udvikle dig som netværker
Læs mere om fagmodulet