Virtual Reality programmering
Få kompetencer til at arbejde med oplevelsesdesign og programmering af Virtual Reality oplevelser
Om Faget
Fagets formål er at kvalificere dig til at kunne anvende mønstre og skabeloner i Virtual Reality/Augmented Reality programudvikling, samt kunne anvende lagdelte arkitekturer. Faget skal give dig viden om fundamentale algoritmer og datastrukturer. Faget skal endvidere gøre dig i stand til at anvende det valgte sprogs programbiblioteker hensigtsmæssigt i Virtual Reality/Augmented Reality produktioner.
I dette fag kommer vi rundt om de mest gængse systemer i VR og AR. Du arbejder med de relevante software platforme og udvikler konkrete projekter, der retter sig mod afstemte målgrupper. Dette fag er grundlæggende programmering og derfor er der fokus på at lære programmering i denne kontekst, samt at forstå muligheder og begrænsninger i udviklingsmiljøet. Vi kommer rundt om bevægelse og interaktion i VR og basere dette på oplevelsesdesign, så der laves gode oplevelser.
• Grundlæggende programmering
• Objektorienterede designmønstre
• Grundlæggende datastrukturer og algoritmer, e
• Virtual Reality/Augmented Reality Interface programmering
• Sprog og grammatikker, regulære udtryk, tilstandsmaskiner
• Lagdelte arkitekturer. API’er og frameworks
• Test
• Kendskab til opsætning og konfigurering af Virtual Reality/Augmented Reality platform, hardware og software
Lignende fagmoduler
Frontend programmering
På kurset bliver du i stand til at anvende frontend-teknologier og frontend-miljøer til at udvikle, programmere og validere brugergrænseflader
Læs mere om fagmoduletSystemudvikling
For dig der vil arbejde med systemer og digitalisering af processer
Læs mere om fagmoduletVideregående programmering
Tag på opdagelsesrejse i programmeringsverdenen.
Læs mere om fagmoduletWebudvikling
Lær at udvikle og strukturere simple brugergrænseflader
Læs mere om fagmodulet