E-handel

Lær om e-handelsstrategier samt implementering og drift af webshops

Om Faget

På faget ‘E-handel’ får du kompetence til at kunne analysere, udvikle og udarbejde løsningsforslag til e-handelskoncepter/webshops.

Desuden lærer du at bidrage med analyse, forslag, argumentation, vurderinger, valg og projektledelse vedrørende virksomhedens e-handelskoncepter og praktiske e-handelsløsninger både ift. egen organisation, samarbejdspartnere, kunder og brugere.

• E-handelsbegrebet
• Forretningsmodeller og business cases for e-handel
• E-strategi og e-handel samt integration og sammenhæng med overordnetstrategi
• National & international e-handelsstrategi
• Analyse af behov for e-handelsløsninger
• Webshoppens rolle og sortiment
• Lager og logistik ifm. e-handel
• Teknologi, funktionalitet og design i webshops
• Markedsudvikling og trends indenfor e-handel
• Relevant jura, herunder handelsbetingelser og håndtering afpersondata
• Projektledelse ved udvikling af e-koncepter &e-handelsløsninger
• Front & backend systemers samspil teoretisk og praktisk inden for e-handel, eks. ERP, CMS, betalingsmoduler
& platforme
• Strategier for salg og mersalg i relation til brugeradfærd & konverteringsoptimering

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Digital markedsføring

Få værktøjerne til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Tilmelding