E-handel
Lær om e-handelsstrategier samt implementering og drift af webshops
Om Faget
På faget ‘E-handel’ får du kompetence til at kunne analysere, udvikle og udarbejde løsningsforslag til e-handelskoncepter/webshops.
Desuden lærer du at bidrage med analyse, forslag, argumentation, vurderinger, valg og projektledelse vedrørende virksomhedens e-handelskoncepter og praktiske e-handelsløsninger både ift. egen organisation, samarbejdspartnere, kunder og brugere.
• E-handelsbegrebet
• Forretningsmodeller og business cases for e-handel
• E-strategi og e-handel samt integration og sammenhæng med overordnetstrategi
• National & international e-handelsstrategi
• Analyse af behov for e-handelsløsninger
• Webshoppens rolle og sortiment
• Lager og logistik ifm. e-handel
• Teknologi, funktionalitet og design i webshops
• Markedsudvikling og trends indenfor e-handel
• Relevant jura, herunder handelsbetingelser og håndtering afpersondata
• Projektledelse ved udvikling af e-koncepter &e-handelsløsninger
• Front & backend systemers samspil teoretisk og praktisk inden for e-handel, eks. ERP, CMS, betalingsmoduler
& platforme
• Strategier for salg og mersalg i relation til brugeradfærd & konverteringsoptimering
Lignende fagmoduler
Digital markedsføring
Få værktøjerne til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats
Læs mere om fagmoduletE-mail markedsføring
Skab salg og kundeloyalitet med e-mail markedsføring!
Sociale medier
Lær at anvende de sociale medieplatforme til salg og kundeservice
Læs mere om fagmoduletSociale medier og indhold
Lær om sociale medier!
Læs mere om fagmodulet