Markedsinformation og -analyse
Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg
Om Faget
På faget ‘Markedsinformation og -analyse’ lærer du, at planlægge og gennemføre markedsanalyser samt at analysere og vurdere markedspotentialet med henblik på udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter.
Du lærer også om kunders købsadfærd og lærer, at gennemføre segmentering,
målgruppevalg og positionering på udvalgte markeder.
• Dataindsamling og datakilder
• Markedsdata fra egne wemedier(hjemmeside, sociale medier)
• Markedspotentiale og prognoser
• Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
• Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
• Markedsudvælgelse
• Markedsindtrængningsstrategi
Lignende fagmoduler
Marketingplanlægning og -forhandling
Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden
Læs mere om fagmoduletMarketingstrategi og forretningsudvikling
Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver
Læs mere om fagmodulet