Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Om Faget

På faget ‘Markedsinformation og -analyse’ lærer du, at planlægge og gennemføre markedsanalyser samt at analysere og vurdere markedspotentialet med henblik på udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter.

Du lærer også om kunders købsadfærd og lærer, at gennemføre segmentering,
målgruppevalg og positionering på udvalgte markeder.

• Dataindsamling og datakilder
• Markedsdata fra egne wemedier(hjemmeside, sociale medier)
• Markedspotentiale og prognoser
• Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
• Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
• Markedsudvælgelse
• Markedsindtrængningsstrategi

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Læs mere om fagmodulet

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Tilmelding