Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Om Faget

PÃ¥ faget ‘Marketingstrategi og forretningsudvikling’ fÃ¥r du redskaber til analysere virksomhedens interne og eksterne strategiske situation.

Herudover lærer du at vurdere marketingrelaterede problemstillinger og opstille, begrunde og vælge strategier for virksomhedens forretningsmodel og fremtidige forretningsudvikling.

• Grundlæggende markedsføringsbegreber, herunder virksomhedens planlægningsniveauer & mål,forretnings- og vækststrategier, virksomhedens interne og eksterne forhold samt virksomhedens strategiske situation, mv.
• Virksomheders økonomiske situation, herunder grundlæggende regnskabsforståelse og væsentlige nøgletal
• Konkurrenceloven
• Teorier og modeller til brug for udvikling af virksomhedens fremtidige strategi

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Læs mere om fagmodulet

Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Læs mere om fagmodulet
GÃ¥ til fagmoduloversigt

Tilmelding