Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Om Faget

På faget ‘Marketingstrategi og forretningsudvikling’ får du redskaber til analysere virksomhedens interne og eksterne strategiske situation.

Herudover lærer du at vurdere marketingrelaterede problemstillinger og opstille, begrunde og vælge strategier for virksomhedens forretningsmodel og fremtidige forretningsudvikling.

• Grundlæggende markedsføringsbegreber, herunder virksomhedens planlægningsniveauer & mål,forretnings- og vækststrategier, virksomhedens interne og eksterne forhold samt virksomhedens strategiske situation, mv.
• Virksomheders økonomiske situation, herunder grundlæggende regnskabsforståelse og væsentlige nøgletal
• Konkurrenceloven
• Teorier og modeller til brug for udvikling af virksomhedens fremtidige strategi

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Læs mere om fagmodulet

Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Tilmelding