Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Om Faget

PÃ¥ faget ‘Markedsinformation og -analyse’ lærer du, at planlægge og gennemføre markedsanalyser samt at analysere og vurdere markedspotentialet med henblik pÃ¥ udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter.

Du lærer også om kunders købsadfærd og lærer, at gennemføre segmentering,
målgruppevalg og positionering på udvalgte markeder.

• Dataindsamling og datakilder
• Markedsdata fra egne wemedier(hjemmeside, sociale medier)
• Markedspotentiale og prognoser
• Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
• Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
• Markedsudvælgelse
• Markedsindtrængningsstrategi

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Læs mere om fagmodulet

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Læs mere om fagmodulet
GÃ¥ til fagmoduloversigt

Tilmelding