![](https://bygovenpaa.dk/wp-content/uploads/2018/05/Marketing.jpg)
Markedsinformation og -analyse
Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg
Om Faget
PÃ¥ faget ‘Markedsinformation og -analyse’ lærer du, at planlægge og gennemføre markedsanalyser samt at analysere og vurdere markedspotentialet med henblik pÃ¥ udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter.
Du lærer også om kunders købsadfærd og lærer, at gennemføre segmentering,
målgruppevalg og positionering på udvalgte markeder.
• Dataindsamling og datakilder
• Markedsdata fra egne wemedier(hjemmeside, sociale medier)
• Markedspotentiale og prognoser
• Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
• Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
• Markedsudvælgelse
• Markedsindtrængningsstrategi
Lignende fagmoduler
Marketingplanlægning og -forhandling
Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden
Læs mere om fagmoduletMarketingstrategi og forretningsudvikling
Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver
Læs mere om fagmodulet