Marketingstrategi og forretningsudvikling
Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver
Om Faget
PÃ¥ faget ‘Marketingstrategi og forretningsudvikling’ fÃ¥r du redskaber til analysere virksomhedens interne og eksterne strategiske situation.
Herudover lærer du at vurdere marketingrelaterede problemstillinger og opstille, begrunde og vælge strategier for virksomhedens forretningsmodel og fremtidige forretningsudvikling.
• Grundlæggende markedsføringsbegreber, herunder virksomhedens planlægningsniveauer & mål,forretnings- og vækststrategier, virksomhedens interne og eksterne forhold samt virksomhedens strategiske situation, mv.
• Virksomheders økonomiske situation, herunder grundlæggende regnskabsforståelse og væsentlige nøgletal
• Konkurrenceloven
• Teorier og modeller til brug for udvikling af virksomhedens fremtidige strategi
Lignende fagmoduler
Markedsinformation og -analyse
Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg
Læs mere om fagmoduletMarketingplanlægning og -forhandling
Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden
Læs mere om fagmodulet