Psykologi og krisehåndtering
Få psykologisk indsigt, og lær at nedtrappe konflikter og håndtere kriser.
Om Faget
Som servicemedarbejder møder du mange mennesker, og det kan være en fordel at have viden om psykologi og krisehåndtering.
Dette fag kvalificerer dig til at få hverdagen til at fungere bedst muligt, når du f.eks. arbejder i en ungdomsinstitution, på et psykiatrisk hospital, på en skole eller i et fængsel.
Du lærer at vurdere og anvende centrale teorier og metoder inden for psykologi og krisehåndtering, og der er særligt fokus på, hvordan man undgår eller nedtrapper konflikter.
• Konflikthåndtering og -afværgelse ved verbale og/eller fysiske overfald
• Alarmsystemer
• Adfærds- og krisepsykologi i praksis
• Samarbejde og kommunikation mellem forskellige personalegrupper, brugere, patienter, indsatte mv.
• Supervision for personale, såsom at kunne vurdere og reagere på en krisesituation i forhold til medarbejderens behov
Lignende fagmoduler
Hospitalsservice
Få tjek på god rengøring og hygiejne på et hospital.
Læs mere om fagmoduletRenrumsteknologi
Lær at sikre rengøringen helt ned på partikelniveau i renrum.
Læs mere om fagmodulet