Sociale medier
Lær at anvende de sociale medieplatforme til salg og kundeservice
Om Faget
På faget ‘Sociale medier’ lærer du at implementere en social mediestrategi for en virksomhed. Du får et overblik over de forskellige sociale platforme, hvordan de skal bruges og hvilke værktøjer, der giver dig overblikket og hjælper dig med at arbejde effektivt med de nye medier.
Desuden lærer du planlægge annoncering på sociale medier på både strategisk og taktisk niveau og kan anvende værktøjer til håndtering, overvågning og analyse af virksomhedens tilstedeværelse på de sociale medier.
• Netværkstankegangen og dennes indvirkning på kommunikation og engagement
• Formulering af kritiske succesfaktorer for tilstedeværelsen i sociale medier
• De sociale medieplatforme, deres brugere og egenskaber
• Opbygning af et community
• Planlægning af brugerinvolverende aktiviteter
• Social mediestrategi og indpasning i eksisterende strategier
• Annoncering i sociale medier
Fagmodulet er en del af disse uddannelser
Salg og markedsføring
Lignende fagmoduler
Digital markedsføring
Få værktøjerne til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats
Læs mere om fagmoduletE-handel
Lær om e-handelsstrategier samt implementering og drift af webshops
Læs mere om fagmoduletE-mail markedsføring
Skab salg og kundeloyalitet med e-mail markedsføring!
Online kommunikation
Lær om kommunikationens digitale muligheder
Læs mere om fagmodulet