Virtual Reality programmering

Få kompetencer til at arbejde med oplevelsesdesign og programmering af Virtual Reality oplevelser

Om Faget

Fagets formål er at kvalificere dig til at kunne anvende mønstre og skabeloner i Virtual Reality/Augmented Reality programudvikling, samt kunne anvende lagdelte arkitekturer. Faget skal give dig viden om fundamentale algoritmer og datastrukturer. Faget skal endvidere gøre dig i stand til at anvende det valgte sprogs programbiblioteker hensigtsmæssigt i Virtual Reality/Augmented Reality produktioner.

I dette fag kommer vi rundt om de mest gængse systemer i VR og AR. Du arbejder med de relevante software platforme og udvikler konkrete projekter, der retter sig mod afstemte målgrupper. Dette fag er grundlæggende programmering og derfor er der fokus på at lære programmering i denne kontekst, samt at forstå muligheder og begrænsninger i udviklingsmiljøet. Vi kommer rundt om bevægelse og interaktion i VR og basere dette på oplevelsesdesign, så der laves gode oplevelser.

• Grundlæggende programmering
• Objektorienterede designmønstre
• Grundlæggende datastrukturer og algoritmer, e
• Virtual Reality/Augmented Reality Interface programmering
• Sprog og grammatikker, regulære udtryk, tilstandsmaskiner
• Lagdelte arkitekturer. API’er og frameworks
• Test
• Kendskab til opsætning og konfigurering af Virtual Reality/Augmented Reality platform, hardware og software

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Frontend programmering

På kurset bliver du i stand til at anvende frontend-teknologier og frontend-miljøer til at udvikle, programmere og validere brugergrænseflader

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Bliv orienteret

Bliv orienteret når der bliver udbudt kurser inden for Virtual Reality programmering

Angiv hvilke regioner du er interesseret i:

Angiv hvilke undervisningsformer du er interesseret i: