Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Om Faget

PÃ¥ faget ‘Marketingplanlægning og -forhandling’ lærer du at udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre virksomhedens forskellige markedsføringsaktiviteter herhjemme og internationalt.

Desuden får du kompetence til at gennemføre kulturanalyser og vurdere interkulturelle kompetencer. Du bliver desuden klædt på til at gennemføre forhandlinger og til at forstå forhandlingsprocessens forskellige trin og faser.

Grundlæggende markedsføringsplanlægning og implementering
• Marketing-mix: planlægning, valg, implementering ogopfølgning(4P/7P)
• Marketings organisatoriske placering og rolle
• Kunderejse og kontaktpunkter, off line og on line

Forhandling
• Forhandlingsteknik
• Forhandlingskommunikation og -proces

Kultur
• Kulturparametre og kulturteori
• kulturanalyse og interkulturel kompetence

Juridiske forhold
• Aftaleret, markedsføringsloven, introducerende E-handelsret

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Læs mere om fagmodulet

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Læs mere om fagmodulet
GÃ¥ til fagmoduloversigt

Tilmelding