Marketingplanlægning og -forhandling
Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden
Om Faget
PÃ¥ faget ‘Marketingplanlægning og -forhandling’ lærer du at udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre virksomhedens forskellige markedsføringsaktiviteter herhjemme og internationalt.
Desuden får du kompetence til at gennemføre kulturanalyser og vurdere interkulturelle kompetencer. Du bliver desuden klædt på til at gennemføre forhandlinger og til at forstå forhandlingsprocessens forskellige trin og faser.
Grundlæggende markedsføringsplanlægning og implementering
• Marketing-mix: planlægning, valg, implementering ogopfølgning(4P/7P)
• Marketings organisatoriske placering og rolle
• Kunderejse og kontaktpunkter, off line og on line
Forhandling
• Forhandlingsteknik
• Forhandlingskommunikation og -proces
Kultur
• Kulturparametre og kulturteori
• kulturanalyse og interkulturel kompetence
Juridiske forhold
• Aftaleret, markedsføringsloven, introducerende E-handelsret
Lignende fagmoduler
Markedsinformation og -analyse
Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg
Læs mere om fagmoduletMarketingstrategi og forretningsudvikling
Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver
Læs mere om fagmodulet