Salg og kundeforståelse (EL)

Få styr på salg i installationsbranchen

Om Faget

På faget ’Salg og kundeforståelse’ lærer du, at anvende værktøjer til at udarbejde en situationsanalyse for en virksomhed/organisation med henblik på at opstille en markedsførings-og salgsstrategi.

Herudover lærer du at formidle sammenhængende/integreret markedsføringsindsats over for udvalgte kundesegmenter samt at vurdere et produkt/serviceydelses egenskaber, fordele og udbytte i forbindelse med salgsarbejdet i specifikke kundesegmenter.

Du får kompetencer til at håndtere og sikre gennemførelse af nødvendige og tilstrækkelige analyser med henblik på at optimere en markedsførings- og salgsindsats.

• Markedsforståelse
• Kundeadfærd
• Salgsstrategi
• Segmentering, markedsstrategi, salgsteknikker og kundeadfærd
• Kommunikationskanaler, herunder webbaseret kundekommunikation
• Salgsteknikker tilpasset konkrete produkter/serviceydelser i specifikke kundesegmenter
• Webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Forretningsudvikling (EL)

Lær at varetage ledelsesopgaver i forbindelse med styring af drift og økonomi af en installationsteknisk virksomhed

Læs mere om fagmodulet

Projektledelse og teknisk entreprisestyring (EL)

Lær at lede installationstekniske projekter og entrepriser samt daglige opgaver i en installatørvirksomhed

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Bliv orienteret

Bliv orienteret når der bliver udbudt kurser inden for Salg og kundeforståelse (EL)

Angiv hvilke regioner du er interesseret i:

Angiv hvilke undervisningsformer du er interesseret i: