Salg og markedsføring
Lær at arbejde med den strategiske markedsføring samt udvikling af markedsføringsplan.
Om Faget
På faget ’Salg og markedsføring’ lærer du, at udarbejde interessentanalyser og konkurrentanalyser, vurdere og anvende marketingmix og porteføljemodeller samt at påtage sig et konkret salgsarbejde.
Du får kompetencer til at håndtere sammenhænge mellem marketingsstrategier og salgsstrategier.
• Grundlæggende marketingbegreber
• Virksomheders markedsforhold – særligt inden for bygge- og anlægsbranchen
• Købsadfærd (B2B og B2C)
• Segmentering af kunder
• Målgruppevalg
• Konkurrenceanalyse
• Virksomhedens handlingsparametre og marketingplaner
• Grundlæggende salgspsykologi
• Nyeste udvikling inden for marketingværktøjer
Lignende fagmoduler
Arbejdsmiljøledelse på byggepladsen
Lær at om sikring af sikkerhed og arbejdsmiljø på byggepladsen
Læs mere om fagmoduletBæredygtigt drift af byggeplads
Lær om indretning og drift af byggepladsen
Læs mere om fagmoduletIT i udførelsesfasen
Lær at anvende relevante IT-programmer ift. planlægning og styring af arbejdet på byggepladsen.
Læs mere om fagmoduletKommunikation på byggepladsen
Få styr på kommunikation, konfliktløsning og præsentationsteknik.
Læs mere om fagmodulet