Salg og markedsføring

Lær at arbejde med den strategiske markedsføring samt udvikling af markedsføringsplan.

Om Faget

På faget ’Salg og markedsføring’ lærer du, at udarbejde interessentanalyser og konkurrentanalyser, vurdere og anvende marketingmix og porteføljemodeller samt at påtage sig et konkret salgsarbejde.

Du får kompetencer til at håndtere sammenhænge mellem marketingsstrategier og salgsstrategier.

• Grundlæggende marketingbegreber
• Virksomheders markedsforhold – særligt inden for bygge- og anlægsbranchen
• Købsadfærd (B2B og B2C)
• Segmentering af kunder
• Målgruppevalg
• Konkurrenceanalyse
• Virksomhedens handlingsparametre og marketingplaner
• Grundlæggende salgspsykologi
• Nyeste udvikling inden for marketingværktøjer

Fagmodulet er en del af disse uddannelser

Se listen over hele uddannelser

Lignende fagmoduler

Arbejdsmiljøledelse på byggepladsen

Lær at om sikring af sikkerhed og arbejdsmiljø på byggepladsen

Læs mere om fagmodulet

IT i udførelsesfasen

Lær at anvende relevante IT-programmer ift. planlægning og styring af arbejdet på byggepladsen.

Læs mere om fagmodulet

Kommunikation på byggepladsen

Få styr på kommunikation, konfliktløsning og præsentationsteknik.

Læs mere om fagmodulet
Gå til fagmoduloversigt

Bliv orienteret

Bliv orienteret når der bliver udbudt kurser inden for Salg og markedsføring

Angiv hvilke regioner du er interesseret i:

Angiv hvilke undervisningsformer du er interesseret i: