Salg og kundeforståelse
Få styr på salg i installationsbranchen
Om Faget
På faget ’Salg og kundeforståelse’ lærer du, at anvende værktøjer til at udarbejde en situationsanalyse for en virksomhed/organisation med henblik på at opstille en markedsførings-og salgsstrategi.
Herudover lærer du at formidle sammenhængende/integreret markedsføringsindsats over for udvalgte kundesegmenter samt at vurdere et produkt/serviceydelses egenskaber, fordele og udbytte i forbindelse med salgsarbejdet i specifikke kundesegmenter.
Du får kompetencer til at håndtere og sikre gennemførelse af nødvendige og tilstrækkelige analyser med henblik på at optimere en markedsførings- og salgsindsats.
• Markedsforståelse
• Kundeadfærd
• Salgsstrategi
• Segmentering, markedsstrategi, salgsteknikker og kundeadfærd
• Kommunikationskanaler, herunder webbaseret kundekommunikation
• Salgsteknikker tilpasset konkrete produkter/serviceydelser i specifikke kundesegmenter
• Webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser
Fagmodulet er en del af disse uddannelser
Byggekoordination
Byggeteknologi
El-installation
Lignende fagmoduler
Projektledelse og teknisk entreprisestyring
Lær at lede installationstekniske projekter og entrepriser samt daglige opgaver i en installatørvirksomhed
Læs mere om fagmoduletVirksomhedsdrift i installationsbranchen
Lær om virksomhedsdrift
Læs mere om fagmodulet