Salg og markedsføring

Efterspørgslen efter medarbejdere med stærke kompetencer inden for salg og markedsføring af produkter og serviceydelser er stigende.

Med en akademiuddannelse i salg og markedsføring får du en uddannelse, der er rettet mod jobfunktioner inden for salg og marketing. Uddannelsen tager udgangspunkt i virksomhedens behov for systematisk at indsamle tendenser på markedet og stimulere kundernes efterspørgsel.

Om Uddannelsen

På studiet beskæftiger du dig med emner som: Salgspsykologi, Marketingstrategi og forretningsudvikling, Forhandling, Digital markedsføring, mm.

Hvad kan du bruge uddannelsen til?

Uddannelsen er relevant for alle, der arbejder med – eller gerne vil arbejde med – markedsføringsopgaver, fx som key account manager, marketingassistent, marketingkoordinator, selvstændig konsulent, el. lign.

Du vil typisk arbejde med følgende opgaver:

  • Markedsføringsplanlægning
  • Personligt salg
  • Forhandling
  • Søgemaskineoptimering
  • Jura i relation til marketing
  • Segmentering

Fag & eksamen

Vil du læse en hel akademiuddannelse i Salg og markedsføring skal du læse de tre obligatoriske fag og supplere med valgfag svarende til 20 ECTS-point og afslutte med et afgangsprojekt.

Uddannelsen er fleksibel. Du kan vælge at tage en fuld akademiuddannelse eller blot tage enkelte fagmoduler fra uddannelsen.

Hvem kan tage uddannelsen?

Uddannelsen henvender sig til dig, der har en relevant erhvervsuddannelse eller gymnasial uddannelse. Du skal have min. to års erhvervserfaring.

Uddannelsens opbygning

Afgangsprojekt

Afgangsprojekt i Salg og markedsføring

Afgangsprojektet giver dig mulighed for at gå i dybden med uddannelsens teori. Du stiller skarpt på en aktuel case fra din praksis og omsætter teori til praksis.

Læs mere om fagmodulet

Indledningsfag

Indledningsfag i IT

Få styr på IT-færdighederne, før du starter på den tekniske akademiuddannelse.

Læs mere om fagmodulet

Obligatorisk fag

Markedsinformation og -analyse

Bliv i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg

Læs mere om fagmodulet

Marketingplanlægning og -forhandling

Lær at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden

Læs mere om fagmodulet

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Lær at analysere og løse virksomhedens strategiske salgs- og markedsføringsopgaver

Læs mere om fagmodulet

Valgfag

Digital markedsføring

Få værktøjerne til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats

Læs mere om fagmodulet

Eksport og internationalisering

Lær at planlægge og gennemføre virksomhedens eksportsalg i praksis

Læs mere om fagmodulet

Erhvervsret

Lær at identificere og forebygge juridiske problemstillinger med basis i en erhvervsjuridisk viden og forståelse

Læs mere om fagmodulet

Salg og salgspsykologi

Lær om forskellige kundetyper og argumentationsteknikker, der hjælper dine salgsresultater godt på vej

Læs mere om fagmodulet

Søgemaskiner, markedsføring og annoncering

Opnå maksimal effektudnyttelse i dit online salg og markedsføring!

Læs mere om fagmodulet