
Strategisk salg og Key Account Management
Bliv i stand til at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau
Om Faget
På faget ‘Strategisk salg’ lærer du, at analysere og optimere virksomhedens segmenter for derved at angribe de strategisk rigtige kundeemner. Deltagelse i faget vil give dig færdigheder i at afdække kundens værdikæde og analysere nøglen til kundens konkurrencekraft, salgsledelse samt key account management. Du lærer at udarbejde kundeplaner for dine key accounts.
Endvidere lærer du at gennemføre forhandlinger. Når du skal forhandle, er det vigtigt at vide noget om de personer, du forhandler med. Derfor skaber vi viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen.
• Situationsanalyse
• Salgsstrategi – herunder digitalisering
• Forretningsforståelse(Business Model Canvas)
• Key account management
• Relations- og projektsalg
• Tillidsbaseret rådgivning
• Købsadfærd og indkøbsstrategi
• Salgskultur
• Forhandling
• Salgsledelse og udvikling af salgsorganisation
• Perfomancesamtalen(motivation)
• Salgsplanlægning
• Salgsopfølgning (pipeline management)
• Salg gennem netværk og sociale medier
• Risikostyring i salget
• Customer relation management (CRM)
• Lead management (styring af emnegenerering)
Lignende fagmoduler
Salgsledelse
Bliv rustet til professionelt at tage del i ledelsen af planlægningen og udførelsen af virksomhedens salgsstrategi, salgsbudgetter og salgsprocesser
Læs mere om fagmoduletService
Lær at tilpasse din egen serviceadfærd
Læs mere om fagmoduletStrategisk salg og Key Account Management
Bliv i stand til at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau
Læs mere om fagmodulet